Neuroendokrinologija - bolesti hipofize

O metodi

Oblast neuroendokrinologije se odnosi na bolesti hipofize. Hipofiza je žlezda koja se nalazi na bazi mozga i kontroliše rad drugih žlezda u našem organizmu, kao što su štitasta žlezda, nadbubreg, jajnici i testisi. Poremećaj funkcije hipofize, vodi poremećaju sekrecije navedenih žlezda.

Kako prepoznati oboljenja hipofize?

• Glavobolje, slabljenje vida, malaksalost, neuredne menstruacije i impotencija muškaraca mogu da ukažu na tumor hipofize. Tumori hipofize su skoro uvek benigni tumori.
  • Izmenjene vrednosti hormona štitaste žlezde u krvi (T3, T4) i nalaz antitela specifičnih za štitastu žlezdu.
  • Izostanak menstrualnih ciklusa, iscedak na dojkama (van trudnoće i posleporođajnog perioda) ukazuje na tumor hipofize koji luči prolaktin. To je jedan od čestih razloga bračnog steriliteta.
  • Uvećanje šaka i stopala, kao i promene na licu (uvećanje nosa i ušiju) ukazuje da se kod pacijenta radi o tumoru hipofize koji luči hormon rasta - akromegaliju.
  • Postojanje tegoba kao što su gojaznost, malaksalost, hipertenzija, šećerna bolest i pojava strija na koži, ukazuju na visok nivo kortizola u organizmu - Kušingova bolest. Ova bolest je takođe uzrokovana tumorom hipofize.
  • Osobe koje imaju smanjenu sekreciju hormona hipofize, mogu da se žale na malaksalost, mučnine, hipotenziju, gojaznost, vrtoglavice. Ove tegobe su posledica nedostatka kortizola, tiroksina, estrogena, testosterona i hormona rasta.

Kako se dijagnostikuje bolest hipofize?

U zavisnosti od tegoba koje pacijent ima, neuroendokrinolog određuje koje je hormone potrebno odrediti i koje hormonske testove sprovesti. Snimanje hipofize putem magnetne rezonance je neophodno u ispitivanju hipofize.

Kako se leče bolesti hipofize?

Ako postoji tumor hipofize, neuroendokrinolog odlučuje da li će se pristupiti operaciji ili medikamentnom lečenju. Svi hormoni koji nedostaju kao posledica oboljenja hipofize se nadoknađuju, uključujući i hormon rasta kod odraslih.

Popunite formu ispod i naše osoblje će
vas kontaktirati u najskorijem roku.

Izaberite uslugu*

Datum*

Vreme*

Vaši podaci